17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت سوم

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: علی حسینی

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:











پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت سوم

17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت سوم :

 

برای اینکه یک لبه در تمام طول سال خوب به نظر برسد، باید یک پایه قوی از گیاهان چند ساله داشته باشید که ستاره های هر ماه را در میان آنها نخ کنید. لاله برای آوریل، آلیوم برای ماه می (برای پوشاندن برگ های زشت آلیوم باید یک گیاه چند ساله با برگ های خوب مانند astrantia بکارید). گل های رز در ژوئن شروع به گل دادن می کنند و شما را به اواسط ژوئیه که گل محمدی وارد می شود، می برد. 

در میان همه اینها، شما می خواهید گیاهان پرکننده قابل اعتمادی را هدف قرار دهید: نپتا، سالویا، آمسونیا، آلکمیلا مولیس و استاکی، برای ردیف جلویی خود، سالویا، آسترانتیا، کناتیا یا پروسکیاس برای ردیف جلویی و میانی خود، با کمپانولا، دلفینیوم، رازیانه، و تالیکتروم هایی که در داخل و خارج از ورونیکستروم ها و آسترها می بافند.

به یاد داشته باشید که از اشکال متضاد و همچنین بافت متضاد سر و برگ گل استفاده کنید.

هنگامی که گیاهان خود را انتخاب می کنید، سعی کنید گیاهی را خریداری کنید که نام آن AGM (جایزه شایستگی باغ) باشد. این بدان معناست که آن را امتحان و آزمایش شده است و کاملاً شایسته یک مکان در باغ شما است.

  • ظروف

ظروف، مثل شیرینی روی کیک، در یک باغ هستند. آنها در اشکال و اندازه های مختلف، سفالی، سنگی، چوبی، سرامیک، سبد، روی و فلز وجود دارند. گلدان‌های گیاهی معمولاً در نزدیکی خانه قرار می‌گیرند، بنابراین موادی را انتخاب کنید که متناسب با سبک خانه شما باشد. برای ظروف کوچکتر، آنها را سه تایی گروه بندی کنید.

من همیشه سعی می کنم ظرفی با عطر همیشه سبز مانند دافنه «عطر ابدی» برای عطرافشانس کنار درب بگذارم. که می تواند کاشت پیازهای بهاری در اطراف لبه بیرونی یا کاشت دائمی با گیاهانی مثل گل رز کریسمس باشد یاکاشت دائمی آسانتر  مثل رزماری است که با گلهای دیگر کاشته شده است.

 

گل هایی مثل نرگس،سنبل،سنبل انگور،گل لاله،زعفران،گل سرنگون،گل برفی، نیز یک انتخاب عالی برای ظروف ما هستند.اگر لاله ها را در گلدان بگذارید بهتر است چون میتوانید گلدان را بلند کنید و سال بعد دوباره گلدانها را در همان مکان بگذارید.

لاله‌ها و گل‌های دیواری در کنار هم عالی به نظر می‌رسند و یک ترکیب خوب می‌تواند رنگ‌های صورتی قوی و ماندگار باشد. نرگس‌ها هم شروع بهار را نشان می‌دهد.

 

وقتی کار گلهای بهاره تمام شد، وقت آن است که به کاشت تابستانی فکر کنیم، من دوست دارم جایی را که میخواهم به کاشت تابستانی اختصاص دهم، یک گیاه مرکزی مثل مریم گلی بکارم، زیرا  مریم گلی به خوبی رشد می کند.

 در اطراف ، من دوست دارم به سراغ گل شاه پسند، گل فلیسیا، گل شمعدانی، گل کیهانی، گل اورلایا و گل دیاسیا بروم.

به یک نکته جالب اشاره میکنم اینکه :گیاه مرکزی را در گلدان بگذارید اما کف گلدان را قطع کنید تا ریشه گیاه پایین بیاید نه بیرون. این بدان معنی است که همه گیاهان دیگر فضای مناسبی برای رشد خواهند داشت. همیشه هفته ای یک بار به گلدان های تابستانی خود آب بدهید و از مزایای آن بهره مند شوید.

  • آب

هر باغی باید به تنهایی برای پرندگان آب داشته باشد، اما همچنین آب در هر باغی یک اثر آرام بخش ایجاد می کند و اگر در کنار جاده یا راه آهن زندگی می کنید بهتر است فواره ای داشته باشید که سر و صدا را خفه کند.

آب باید ساده و در مقیاس کامل با محیط اطرافش باشد. در باغ های روستایی یک استخر بیضی شکل بسیار کم عمق با لبه های آجری و رنگ مشکی بسیار مؤثر به نظر می رسد و نگهداری آن آسان است. فقط باید 200 میلی متر عمق داشته باشد. استخرهای مستطیلی بلند یک انتخاب کلاسیک برای یک باغ رسمی تر است.

 

پرورش میوه، سبزیجات و گیاهان

نخود شیرین

نخود شیرین گیاهانی هستند که در حال رشد هستند و در حین رشد نیاز به حمایت دارند . بیشتر مردم از عصای باغبانی، داربست، ویگوام و ابلیسک استفاده می کنند. گیاهان نخود شیرین پیچک هایی را در اطراف تکیه گاه ها می پیچند تا نیازی به گره زدن نداشته باشند.

 

لوبیا دونده انورما

ابتدا لوبیا ها را به مدت ۴۸ ساعت درون آب ولرم خیس کنید سپس در زمین اصلی بکارید.این نوع لوبیا بالا رونده است و حتما باید شرایطی برایش فراهم کنید که بالا برود.لوبیا انورما خیلی بلند است به طوری که هر میوه آن به حدود 70 سانتی متر میرسد.

نخود شیرین ،لوبیا دونده انورما،کدوهای بالارونده، کدو حلوایی و ردیف‌هایی از پیاز می‌توانند به زیبایی گل رز و درختچه باشند. به‌ویژه امسال، همه ما برای پرورش سبزیجات ذوق زده شده ایم، بنابراین اگر در باغ خود جایی داشته باشید، زحمت شما بی پاداش نخواهد ماند

با این حال، کار سخت را دست کم نگیرید. اگر مثل من وقت کمی دارید، از شاتوت، پیاز، جعفری، تربچه و کاهو استفاده کنید و سریعا آنها را رشد دهید. 

کاشت سبزیجات در باغچه های مرتفع معمول است، که می توانید آنها را بخرید یا خودتان بسازید و سپس در گروه های متقارن بچینید.

اگر باغ سبزی اختصاصی ندارید، می‌توانید به راحتی محصولات و گیاهان زیادی را در ظروف یا جاهای دیگر بکارید: رزماری و مریم گلی در مرزهای باغ به خوبی کار می‌کنند و آویشن از طریق سنگفرش رشد می‌کند.

 

در اینجا چند اصل اساسی برای پرورش بهترین سبزیجات آورده شده است:

اطمینان حاصل کنید که سبزیجات خود را در بهترین خاک ممکن پرورش می دهید.

سمت آفتابی باغ خود را برای تخت سبزیجات انتخاب کنید.

بهترین عرض برای باغچه های مرتفع 1.2 متر است. تا زمانی که فضا اجازه می دهد میتوانید تا این عرض استفاده کنید.

برای محافظت از باغ، ایده خوبی است که باغچه های مرتفع را با الیاف های محوطه‌سازی بپوشانید.

اگر بودجه اجازه دهد، آبیاری در زمان صرفه جویی زیادی می کند، زیرا سبزیجات هر روز به آب نیاز دارند.

ایجاد فضای نشیمن

محل نشیمن و غذاخوری شما باید نزدیک به آشپزخانه و تا حد امکان راحت باشد. آیا با کاشتن احاطه می شوید یا فضای نشتن ، فضایی باز خواهد بود؟ ایجاد یک مرز طبیعی اطراف منطقه بسیار خوشایند است. اگر یک مرز طبیعی اطراف منطقه نشیمن ایجاد کنید خوشایند خواهد بود.

در مقاله بعدی به ادامه این آموزش شیرین خواهیم پرداخت : 17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر  قسمت چهارم

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط علی حسینی در چهار شنبه 4 خرداد 1401


:: نحوه طراحی روف گاردن
:: 17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت چهارم
:: 17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت سوم
:: 17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت دوم
:: 17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر
:: چگونگی ساخت ویلای مدرن
:: بررسی طراحی چهار ویلای معروف در جای جای جهان
:: چگونه یک ویلا طراحی می شود؟
:: اندکی در مورد آنچه باید در مورد طراحی ویلا بدانیم
:: اندکی در مورد طراحی مدرن ویلا بدانیم





به وبلاگ من خوش آمدید




:: خرداد 1401;
:: ارديبهشت 1401;

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by villadesignco